lördag 21 november 2009

En dag i Sågmyra..

I morse vaknade jag äckligt tidigt, klockan var nog före fem och jag hann vakna runt 20 gånger under 30 minuter.. Det var Alec telefon som låg och levde fan.. Han skulle upp och fiska, men Alec är inte den som flyger ur sägen när telefon ringer.. Nej, han snoozar... precis hur länge som helst.. Telefon ringer, jag sparkar och Alec bara sover vidare.. trevligt..

Mja, vaknade upp igen vid nio, av att Tjabo levde fan.. Men det är ju bra på sätt och vis, vill inte sova bort hela dagen, nio är fullt tillräckligt. Klädde mig och rattade bilen upp till Sågmyra.. Min garderob är för liten, överallt.. Ja, inte själva garderoben, men alla kläder.. De är för små, jag växer.... En kasse nya kläder i lite större storlekar fick jag med mig hem... väl hemma städade jag hela huset medan Alex påbörjade arbetet med att sätta på plåten på skorstenen, nu behöver vi bara en popnittång.. Finns det inga mekaniska såna? Som går på tryckluft eller så? Annars kommer det att blir några kramper i händerna....

Nu har jag tuggat i mig Thaimat och sitter här och låter det sjunka, alldeles snart ska jag ner till gymet, lite ben får det bli.. Armen ska få vila till i morgon, då kör jag sista bänkpasset innan SM.. :)

Nej, byta om igen då..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar