måndag 2 november 2009

Gravar och palt...

Redan måndag.. Helgerna går för fort!

Igår hade jag en slapparsöndag.. När klockan var elva åkte jag ner på byn och Konsum för att inhandla kornmjöl, fläsk och potatis.. Sen åkte jag hem och gjorde palt.. Nej, inte paltbröd med blod och de som folk brukar tro om jag säger palt.. När jag säger palt menar jag Pitepalt.. På 4 kg potatis fick jag en hel drös med underbara paltar, tog hälften och åkte ner till mamma.. Underbart gott!

Sen då.. Åkte hem och la mig på soffan och läste lite, sen ner till mor och far igen för träning, men både jag och pappa var jättetrött så vi sköt upp träningen till på tisdag.. Åkte hem och hämtade Alec för att sedan bege oss till Kungsgården, tända ljus på gravar.. Vi hittade bara två, Alecs systers och hans farfars. Det är inte lätt att hitta när det är mörkt.. Otroligt vackert var det iallafall på kyrkogården. 

Såå.. Nu är det måndag och de varnar för snö, jag är utan bil.. Ska ta Nissan till jobbet idag, inga vinterdäck på den dock.. Volvon har vinterdäck men den är det körförbud på än, ska besiktiga på måndag. 

Ja men det var väl det.. Nu ska jag göra mig i ordning. 

Återkommer.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar