söndag 29 november 2009

SM guld!

Då var dagen över, dagen som började 03.45 i morse..

Var som lite trött när jag klev upp, spillde ner halva mig och halva sätet i bilen med kaffe, det var varmt..

Var nere i Sundbyberg vid halv åtta-tiden.. invägning klockan åtta.. Jag var ganska lätt idag, 72.4 kg vägde jag in på.

Tävlingsstart klockan tio, gick in på 107.5 kg i första lyft, plättlätt, fick dock en röd lampa pga att jag slirade med foten... För si det får man inte göra, fötterna ska vara stilla. 107.5 kg är nytt personbästa för mig på tävling, har endast gjort 100kg tidigare..

Andra lyftet, 122.5 kg.. pga skadan i armen har jag inte provat denna vikt på länge, men har gjort det så många gånger förr.. Det fick bli en chansning helt enkelt.. nytt svenskt rekord kanske.. Men så blev det inte, studsade till med stången mot bröstet och det tog en stund för mig att få den att ligga stilla, när jag väl fått still på den dröjde det ett bra tag innan pressignal från domaren kom.. Jag var redan körd..

Tredje försök, omförsök på 122.5kg.. Gick ner mycket bättre än på andra lyft, bra stopp och så med när jag började pressa så stannade stången på vägen upp, låg väl lite för stilla lite för länge så huvuddomaren avbröt lyftet.. synd kanske, för det var (så vitt vi andra kände och såg) inte en sänkning.. Hur som, det kunde kanske ha gått, det vet vi inte... men det var iallafall ett bra försök, nästa tävling sitter vikten!

107.5 kg räckte iallafall till guldmedalj, mitt första SM-Guld faktiskt, det känns roligt!

Tack alla ni som har stöttat och peppat mig idag och tack för alla gratulationer.

Tusen tack till Pappa, utan honom hade jag inte varit med överhuvudtaget. Bästa tränarn någonsin!

Jag är dödstrött så nu kryper jag ner i min sköna säng.

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar