måndag 9 november 2009

Det sket sig..

Jaa, och det är fortfarande måndag.. Har haft en riktig slappardag sen jag kom hem från jobbet vid halv fem.. la mig i soffan och bara låg där en timme, sen ner på gymet för att köra rygg och biceps, började med marklyft, funkade bra.. Sen stående rodd, värmde upp och gav mig.. Armen säger ifrån.. Fortsatte med lätta bicepscurl.. Armen slutade säga ifrån, den vrålade.. (nästan... typ).. det gick inte alls.. Så jag åkte hem..

Väl hemma igen satt jag och funderade en skvätt.. Vad gör jag nu? Armen måste helt klart vila.. Kroppen säger ju ifrån av en anledning, den är ju inte trasig än, den gör bara ont.. Såå, iallafall fram till SM blir det bara benträning för min del.. Ska testa på ingångsvikten en sväng till innan det är dags, men förutom det är det bara ben som gäller, armen får vila.. Efter SM blir det inget bänkande överhuvudtaget på några veckor.. Det behövs...

Det är ju tur man är hel å så i övrigt, små defekter i ett litet muskelfäste på en liten arm, det är lindrigt med tanke på hur man flänger på gymet.. Sen att det händer en gång varannat år att jag får en skada, det är inte att klaga över.. Det är ju snarare fantastiskt! Kroppen kan den!

Nej, nu ska jag krypa ner under täcket och läsa lite.. Ingen bok dock, det är UtivårHage som hägrar..

Återkomer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar