söndag 21 mars 2010

Badanka 99:-

Vilken konstig helg det blev! Igår var det 10.4 grader här som mest, på kvällen 2.4 plus.. I morse när jag vaknade vräkte snön ner och så har det fortsatt hela dagen, snö och blåst.. Igår var asfalten torr, idag är den täck av ett tjockt lager snö igen.. Lite trist är det allt!

I fredags efter jobbet for jag till Borlängeskogen för Kick-Off med jobbet, ett riktigt fint vandrarhem i Vassbo, där hade vi konferens och sen lagade vi mat.. Kom hem igen på lördag förmiddag..

Vi är lite utan kommunikationsmöjligheter här, Internet gav upp strax före tre på fredageftermiddagen och har sen dess legat nere, ingen tv och inget internet.. Jag åkte igår in till Teliabutiken i Valbo för att hämta ut ett nytt modem, det var så de sa till mig på kundtjänsten, att det var modemet som gett upp, så var det inte, jag fick åka 6 mil helt i onödan.. Fungerade ju inte ändå.. Troligen nå fel på kablarna som går in i huset, kanske är det smältvattnet som ställer till det..

Vi hade lite dåligt att göra igår kväll så vi roade oss med att åka in till Maxi i Sandviken för att storhandla.. Vi fnissade oss igenom halva affären.. Som ni vet är Tjabo helt galen i badankor, tyvärr är det lite knepigt att få tag på såna, men nu är det så att Maxi säljer enorma ankor, MegaAnkor.. Så vi köpte en, den är stor, 99:- var det ju helt klart värt, det vart många skratt när vi kom hem och fick se en förtjust kråka med en ny kär vän.. Jag har några bilder på det men nu sitter jag med mobilt bredband som är lite halvsegt, lägger upp sen när internet fungerar igen..

Idag har jag hunnit träna och tvätta... Träningen gick ritkigt bra igen.. Målet avklarades och sen gick vi upp till 130kg för att känna hur det kändes.. 130 kg ner till 7 cm kloss.. Inga problem alls.. Roligt!

Nu ska jag snart ställa mig vid spisen och fixa matlådor till morgondagen..

Jag ser faktiskt fram emot morgondagen trots att det är måndag, det är ett till möte som jag ska på. Jag blir precis hur glad som helst om det går vägen med det här.. Det är bara att hålla tummarna och hoppas.

Nej nu lär jag göra lite nytta..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar