torsdag 11 mars 2010

Mormorsrutor..

Sådär ja, snart är det helg igen! Jag ser fram emot helgen, inga planer nu heller, bara träning, vila och.. Jaa.. Träna, vila, och städa lite.. Det blir en bra helg!

Igår hade jag vilodag, den var välbehövd.. När jag kom hem från jobbet slängde jag mig på soffan och sen låg jag där.. Kom iofs inte hem fören klockan vad runt halv sju eftersom jag var in till Valbo innan jag åkte hem. Köpte födelsedagspresent och tittade lite på kläder.. IGEN.. jösses, jag var ju nyss in dit..

Det är många födelsedagar i Mars, Kusin Ellinor fyller 15 år idag!! Grattis! Alex kusin Tony fyller också år idag och i morgon är det min bror Martins tur, han blir 25. I måndags var det Farfar och om 11 dagar är det Alex tur.. En vecka efter det fyller jag.. Dagen innan mig fyller Alex lillasyster år.. Herrejösses vad det föds ungar i Mars, det är väl midsommarbarnen.. hrm.. 

Iallafall.. Igår fick jag ett infall igen.. Eftersom trappräcket ligger lite på is nu så har jag inte mycket att pyssla med.. Vi bor i ett 70-talshus.. Plastmattor hör hemma där, men vi har inga.. Jag blev galet sugen på att prova virka en sån rund plastmatta.. Gräsliga är de! Underbart gräsliga! Googlade lite för att lära mig hur man gör och vart man får tag på plastband.. Plastbanden kunde man tydligen göra själv av sopsäckar.. Hur man gör återstår att se, jag kan ju inte ens virka en mormorsruta.. Tänkte lära mig idag.. :) 

Får som lite krupp när jag ligger i soffan varje kväll och försöker varva ner efter dagen så jag kan somna senare.. Att bara ligga i soffan och glo på Tvn ger mig inte så mycket.. Känns roligare om man kan göra något samtidigt..I julas gjorde jag tygbollar i mängder, sen vart det ståltrådshjärtan med pärlor i massor, nu har jag tröttnat för stunden och behöver roa mig med annat.. Virkning får det bli.. Iallafall ett försök.. Igår strimlade jag en svart sopsäck.. Ska köpa med mig några blå säckar hem idag.. 

Ja men, så är det.. 

Träning idag, vet inte riktigt vad jag ska köra men det lutar åt knäböj och biceps.. Inte alls roligt, men det måste göras.. 

Nu lunch..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar