tisdag 23 mars 2010

Tjabos kompis

Så ser den ut, Tjabos nya kompis.. Jag trodde han skulle blir rädd, för han brukar vara lite fånig sådär. Igår kväll fick han fnatt, låg i soffan och virkade och tittade på tv och kurade med kråkan, (jag kan faktiskt göra flera saker samtidigt), så rullade garnnystanet lite och Tjabo for iväg i ren panik.. Men en enorm gul badanka var han inte alls rädd för..

Han är faktiskt lite feg, han är rädd för golvmoppen, för min crosstrainer, han är också rädd för PET-flaskor om det är något i dem, dock inte om de är tomma, och en mängd andra saker.. Jag tror det beror mycket hur man presenterar olika saker för honom..

Idag är det tisdag och det snöar igen.. Våren känns längre och längre bort för var dag som går nu.. Inte alls roligt..

Köpte en massa blommor på väg hem från Borlänge igår, våreld och påskliljor.. Det gör det lite vårigt inne iallafall..

Ska träna efter jobbet, längtar redan.. Blir rygg och eventuellt lite knäböj idag, beror på hur det känns i ryggslutet, det hände något sist jag körde marklyft, inget allvarligt, men något gjorde att jag blev väldigt stel och öm..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar