torsdag 25 mars 2010

Påskpysseldag..

Snart är det helg igen, och därefter kommer min längsta ledighet sen jag började jobba.. En hel vecka ska jag vara ledig.. Planerna för min lediga vecka är att demolera och montera ett nytt trappräcke.. Jag längtar verkligen efter att få slita ut den gamla furuspaljén.. Jag har faktiskt aldrig rivit ner något med en kofot förut, nu ska jag göra det, även om det inte skulle behövas så ska jag ta kofoten och bryta lite, bara för känslans skull..

Idag är det en pysseldag, ska ner till mamma efter jobbet och göra ägg och hönor.. Vi hade pysseldag strax före jul också, jag, mamma, moster, mormor, Cattis och Malte. Då gjorde vi de där bollarna.. Nu byter vi bollarna mot ägg.. Kanske ska man ut och plocka in lite ris till påsk..

Påsken är nog min favorithögtid ändå, lång ledighet, god mat, mycket godis och så är det inte den där köphysterin som vid julen.. Ingen stress.. Det gillar jag..

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar