måndag 8 mars 2010

Marklyft och flygsug

Jahapp, så vare måndag igen då.. Farbror Kenneth säger att det är den bästa dagen på hela veckan, för det är den dagen det är längst till nästa måndag.. Om man ska se det så så tycker jag nog att tisdagen är bäst, för då är det inte måndag och då är det fortfarande långt till måndag..

Aja.. Helgen har varit ruskigt skön! Bara slappat och tagit det väldigt lugnt.. Igår kväll åkte jag in till Sandviken och tränade på ETC, marklyft och raka marklyft och sen kom jag knappt upp för trappan.. mmmm..

Idag blir det bröst, axlar och triceps, jag har längtat sen igår.. Men idag blir det sen träning.. Fööör, efter jobbet åker vi till Jäderfors. Farfar fyller år idag..

Grattis på födelsedagen Farfar!!

Annars ser veckan ut att bli lugn..

Jag sa ju förut att jag nog inte skulle ta flyglicens fören om några år, men suget är starkt nu och pengar har jag redan hunnit spara.. några stycken.. iallafall så det räcket till att betala licens.. Det lutar mot att det blir en kurs redan i sommar, den första, sen tar jag Paramotor-licensen något annat år.. typ nästa år..

Har suttit och läst haverikommissionens rapporter om haverier.. Det är inte mycket olyckor som händer i skärmflyg.. 2 st dödsfall sen 2002.. Den ena höll på att ta licens och den andra var en tävlignsflygare.. En har blivit förlamad från midjan och ner.. De flesta olycksrapporter handlar om brutna ben och fötter.. Men som sagt, det är inte många..

Jaja, vi får väl se vad som händer.. :)

Strålande väder även idag, vad glad jag blir!!

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar