söndag 22 augusti 2010

Dagen i bilder..

Det vart en hattig lördag för min del, en väldigt trevlig lördag, första dagen idag som jag är 100% frisk.. Toppen!

Började dagen med att vakna strax efter 06 i morse, låg och drog mig i en timme och sen klev jag upp.. Några koppar kaffe och en dusch så var det människa av mig med..

När klockan vart tio rev vi igång på Novan och for till Lemstanäs flygfält.. Där hade de flyg och bil-uppvisning.. Wings&wheels..

Flygplan

Flygplan..

Flygplan under uppvisning.. Fränt!!

Flygplan igen..

Bilar..

T-fordar på rad..

Novan..

Knasig helikopter, inget tak...

Den fränaste av de fräna.. Denna fina Miniplane-paramotor lyftes ut ur en bagagelucka.. Jag fick för första gången se en paramotor på riktigt och dessutom växla några ord med en PM-pilot, väldigt trevligt..

Och det bästa av allt..

Jag fick känna på den!! En sån vill jag ha, just en sån.. Och ser ni, den är GUL också! :) Kärlek!

Sen började det regna och vi for hem, men bara för att hämta träningskläder och sen åkte jag in till Sandviken för ett härligt träningspass, eller, härligt och härligt, så skönt är det inte när man varit sjuk och ska till att köra första passet.. Rygg och biceps blev det iallafall, ganska lätt och inte så långt.. Välbehövt..

Efter träningen for jag åter hem till Storvik, ner till mor och far, hem igen och hämtade flygskärmen, ner till mamma och pappa igen och ut på åkern utanför och provade lite, blåste för hårt och med för mycket byvindar så jag blev helt slut på en kvart.. 200 kcal på en kvart.. Skapligt det.. Innan jag hade packat skärmen och placerat den i bilen igen hamnade pulsklockan på 299kcal.. :)

Jo, sen hem,, IGEN,, åt mat och la mig i soffan, kollade ut på himlen och såg att det klarnat upp.. Upp ur soffan och in i bilen.. IGEN.. Iväg till Rörberg för att kolla om några skärmflygare var i luften, såg inte en kotte..

Jaoo, så till Storvik och plockade upp pappa för att åka till Lemstanäs.. IGEN.. men denna gång för att koppla el.. På gården närmast flygplatsen..

Jo, sen vart det kväller..

.. En fin kväll vart det.. Ja och nu är jag återigen hemma..

I morgon är planerna få, jag ska träna, plocka sten och rycka rötter ur marken, blir nog precis så spännande som det låter...

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar