lördag 14 augusti 2010

Roterande munstycke..

Idag blev jag mycket fascinerad av en sädesärla, den sprang i samma takt som jag gick, tänk er en sädesärla, hur långa ben kan en sån ha egentligen? fem centimeter? yttepytteben på en yttepyttefågel och den sprang som en galning..

När klockan slår sexton en fredageftermiddag släpper jag på allt, jag pustar ut och sjunker ihop en aning, jag är alltid vansinnigt trött på fredagskvällar.. Trots det har jag både hunnit träna idag och gjort en del nytta hemma.. Jag blir lite fascinerad av mig själv, fascinerad, vilken konstig stavning.. sch, sh, sc? ja, sc.. konstigt.. måste vara franskt..

Har ägnat största delen av kvällen åt att göra ren Tjabos bur, några gånger om året får den smaka på högtryckstvätten, det var en sån dag idag och jag har upptäckt kraften från ett roterande munstycke.. Jag tror aldrig jag använt ett sådant förut, vilken fart, vilket tryck! Fantastiskt..

Vad mera.. En grannkatt har spytt upp en hårboll på vårt bord som står ute, ja, till trädgårdsgruppen, vad är det för sinnesförvirrade katter som sätter sig och spyr på bordet!? Det var en katt som hade bajsat i mitt land igår också, utan att gräva för.. sinnesförvirrat verkligen.. Ärligt talat är jag trött på grannkatterna, de är äckliga och använder mitt land som daglig toalett, tillochmed nu när halva tomten är en stor jordhög, men det är klart, det är ju mycket finare jord i landet!

Här tänkte jag sno en bild från Google och lägga ut, men det verkar inte som att någon någonsin lagt ut en bild på en kattspya på nätet.. Jag sökte både på "hårboll" och på "kattspya", tur för er, ni slapp se en sån nu.. 

Nu ska jag spela alfapet och sen är det dags för sängen.. 

Återkommer.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar