fredag 6 augusti 2010

Duktig kråka!

Nu är alla fönster på framsidan oljade och klara för grundmålning, ska bara låta oljan dra in i en halvtimme medan jag äter..

Tjabo var som vanligt med ute, han har sin plats på broräcket.. Helt plötsligt blev han knäpptyst och stilla, gick dit och kollade vad som hände, han klev upp på min hand utan att slita blicken från himlen, där cirkulerade en rovfågel i en termikblåsa (fåglarna gör lika som skärmflygare, de letar uppåtvindar och lägger sig i en sån och cirkulerar för att vinna höjd) Han är inte så dum Tjabo, det är precis så han ska göra när det är någon fara i skyn, sitta tyst och stilla.. helt stilla.. Bra där! Själv kände jag mig som en idiot som inte har som vana att kolla efter rovfåglar när Tjabo är ute, det var första gången jag såg en här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar