fredag 6 augusti 2010

Gräs

Det går inte bra att blogga nu, har som skrivit ett inlägg men det går inte att klistra in.. Ibland är metrobloggen så fantastiskt kass!

Aja, jag skriver om..

Idag är jag ledig, jag har så mycket att hinna med och helgerna är så korta.. Ska börja måla fönster idag, har bara skrapat hitills. så nu börjar det roliga.. :)

Var till bernö på lunchen igår, skulle egentligen bara kolla om de kunde ta hem ett speciellt gräsfrö till mig, det funkar inte så på Bernö, kan bara inte åka dit utan att gå en sväng och titta, och det är jättesvårt att titta utan att köpa.. Såå, Tre nya perenner och 2 kg gräs vart det.. Två kilo kommer inte att räcka märkte jag, men det är en bra start..

Efter jobbet for jag och tränade tillsammans med Sofi, jäkligt roligt, det var så längesen och det resulterade i ett typ två timmar långt träningspass mest bestående av pladder.. haha.. Vi hann med lite ben, tillräckligt för att ge träningsvärk ;) Det här lär vi hålla i, nu när hon insett att ETC är det bästa gymmet och återvänt dit så hoppas jag på att det blir flera pass tillsammans.. :)

Kom hem strax före sju i går kväll, åt mat och sen gick jag ut i trädgården och planterade mina nya plantor, sen krattade jag jord, å krattade och krattade lite till.. Sen vattnade jag och därefter sådde jag faktiskt gräs. Inte på hela gräsmattan, jag är bara klar med underarbetet på baksidan av huset, tar en del i taget.. Efter sådden fick jag kratta lite till och vattna lite till.. Sen höjde jag upp en stenmur, alltså löft sten för sten så grus rasade in under stenen för att sen lägga tillbaka den igen.. Trökjobb, men det blev bra.. Jag har nu träningsvärk från gårdagens träning och blåsor i händerna av gårdagens krattande..

Sitter här och hinkar kaffe, ska snart gå ut och påbörja målningen.. Det ska oljas och grundas idag, men inte hela dagen ska gå åt målning, jag ska leka också.. Det ser ut att bli perfekta vindar efter lunch.. :)

En Petunia som jag frösådde i våras..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar