fredag 27 augusti 2010

Härliga långa dag..

Dagen idag har varit mycket  längre än den igår och det uppskattar jag mycket! Klev upp i tid i morse då jag skulle köra mamma till jobbet i Hofors, hon for med sina arbetskamrater till Oppigårds bryggeri på ölprovning efter jobbet så det vart till att åka Taxi hem nu ikväll.. Bra det för då hade jag en anledning att kliva upp i tid..

Det bästa med att åka bil tidigt på morgonen är att det smakar galet gott med kaffe från Statoil, det fina med just det kaffet är att det är färdigt, bara köpa en färdig kopp och njuta av..

Försökte mig på ett träningspass senare på dagen, gick inte så bra.. Har konstaterat att det är onödigt att köra dubbelpass bara för att man har lite tid över. Bättre att spara ett pass till morgondagen.. Föör, idag när jag var sådär riktigt träningssugen så finns inget kvar att träna, har träningsvärk överallt.. ÖVERALLT.. baksida lår kändes bra så det blev några tunga set raka marklyft.. Men det var det enda för sen var jag trött..

Jag har haft en slapp dag idag.. spenderat en del timmar i köket och fixat matlådor, alltid bra att ha i frysen..

När klockan var runt sju knallade jag ner mot busshållsplatsen för att möta upp Sofi. Vi har suttit vid köksbordet mest hela kvällen, pimplat kaffe och pratat.. Härliga Sofi, jag blir som glad.. Glada människor gör mig glad, så enkelt är det.. Glädje sprider sig..

Sitter nu och väntar på att karln ska komma hem från jobbet.. När klockan var tio över fyra ringde han och sa att det blir övertid idag.. Ja, och det blev det ju, kvart i elva och han är inte hemma än..

I morgon hoppas jag verkligen på bra väder, min fina väderstation ger mig lite hopp, prognosen är bättre än de senaste dagarna..

Jag vill ut och leka!!!

Gah vad jag är hungrig.. Mat nu sen sängen..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar