fredag 27 maj 2011

Anne på Grönkulla..

Anne på Grönkulla, av L.M Montgomery,  det är den boken jag beställde och som jag nu tagit mig igenom till hälften. Det är helt enkelt en härlig bok. Jag rekommenderar den.. Kanske ändrar jag mig när jag läst klart den, inte så troligt, men man ska aldrig säga aldrig..

Vet ni, idag har jag tränat!! Fy attan vad skönt det bra, och vad bra det gick! Det blev tunga knäböj idag, årsbästa blev det.. Av någon konstig anledning så är jag stark trots att jag känner mig så trött.. Idag är jag inte trött, idag har det regnat mest hela dagen och ingen är gladare än jag.. ;)

Sen jag kom hem från träningen och fått i mig lite mat har jag legat på soffan och läst bok. Snart ska jag göra mig i ordning för avfärd mot Gävle, bio.

Helgen är relativt oplanerad än så länge, det får bli som det blir, måla ska jag göra om det blir bra väder.. Hoppas även på nästa etapp på Gästrikeleden..

Kröp just runt här hemma med kameran i näven, lite bilder från mitt fönster kommer här..

Orkidé

Blommor på rad.. Hoya Bella
Den kladdigaste porslinsblomman i fönstret, kärt barn har många namn, jag använder "Raketporslinsblomma", som är ett av alla... 

Här är min nykomling, alltså den som senast börjat blomma, vackert luddiga och luktar jättegott! Liknar Hoya Bella men den är mycket större och luden.. 

Nej, nu måste jag sätta fart.. 

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar