lördag 14 maj 2011

Rödstjärt..

Idag händer det inte så mycket, det är lördag och vi tar det mest lugnt. Jag och pappa har varit in till Sandviken och tränat på ETC, ett riktigt bra axlar, rygg och tricepspass blev det för mig. Sen åkte vi till Skutskär och hämtade en leksak till Malte.

Har senaste timmen varit ute i trädgården med Tjabo, jag har fågelskådat, inte bara på Tjabo utan på de fåglar som ligger på ägg i ena holken.. Tyckte jag såg en konstig fågel där för ett tag sen, och nu var både honan och hanen ute så jag tog lite bilder.. Slog sen upp i Fågelboken och tittade vad det var.. Det är rödstjärtar, jag fick lära mig något nytt idag med.. Såhär ser rödstjärtar ut:

Rödstjärt hane

Hanen igen..

Rödstjärtshona ser ut såhär

.. Och honan igen..

Nu ska vi åka och fiska..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar