måndag 16 maj 2011

Elfel..

Nej men vilken måndag det blev. Det hela började i morse, när jag stod i duschen slocknade lampan, och tändes, och slockna och tändes.. Så fortsatte det.. Lampan i hallen samma sak, och i sovrummet, och i köket och i hela huset, slockna och tändes..
Alec fick byta huvudsäkringarna innan han åkte till jobbet.. Fick för mig att jag skulle åka hem sen på lunchen och tur var det, bytet av säkringarna hade inte alls gjort saken bättre, luftvärmepumpen starta och stanna, starta och stanna.. Ja ni förstår nu va, hela huset har pulserat av energiflöden hela dagen.. Det har resulterat i ett kallt hus och en trasig dator. En av de stationära gav upp, den andra var som tur var urdragen sen åskvädret här om dagen..

Jahapp, inget fel på huvudsäkringarna, bytte PK säkring och propphuv, funkade fortfarande inte.. Pappa åkte till Forsmark i morse.. Ringde farfar, han kom och fixade allt i ett nafs, fantastiskt! Vad skönt det är att ha människor omkring sig som kan saker, det är en trygghet.



Tjabo blev så galet glad när farfar kom, det är hans bästis, när farfar åkte somnade Tjabo på stört, utmattat av glädjerus.. :)

Vet ni, här kommer ett pinsamt erkännande... Jag har aldrig i mitt liv bytt däck på en cykel, aldrig lagat en punktering ens.. Idag tänkte jag ge mig på den biten, byta däck och slang, tog in min cykel i vardagsrummet och smorde upp den med värdens bästa 5-56, pillade av hjulet och gjorde ett försök och sen gav jag upp.. Vad i hela friden! Jag kan inte byta däck!! Alec får visa mig hur man gör när han kommer hem sen, det här är oerhört pinsamt!

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar