onsdag 25 maj 2011

Fluffigt

Det är mitt i veckan och helgen närmar sig med stormsteg.

Nästan varje morgon när jag åker till jobbet möter jag en man som är ute och går med sin gråhund, ibland har han sin dotter med sig, de är väl på väg till skolan kan jag tro.. Idag kom han igen, som vanligt, gråhunden, dottern och.. Hör och häpna, ett lamm. Japp, han var ute och rasta lammet, vansinnigt gulligt!

En bild jag tog på Fridas lamm i vintras.. 

Ingen styrketräning idag heller, pollentrött idag. Efter jobbet for jag till Valbo köpcentrum för att köpa pellets till Tjabo och epoxylim till Alec. Sen till Jäderfors för att hämta blommor som farmor drivit upp. Supergulliga pelargoner, några perenner och tagetes. I helgen ska de planteras ut, äntligen! Alla dessa frön jag sådde i februari/mars har nu växt massor och de växer ur fönstret.

Väl hemma igen somnade både jag och Alec på soffan, precis hur skönt som helst att sova en stund efter jobbet..
Nu är magen mätt och jag har åter igen placerat mig i soffan, sabla dumma pollen, det verkar som att alla pollen som finns blåser rakt in i huvudet på mig... I morgon blir det hur som helst ett redigt tungpass på gymmet, jag längtar!

Rubriken ja, jag har i flera dagar fascinerats av de vackra molnen, riktigt vita fluffiga moln, så vackert!

Ja men det var väl det..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar