måndag 2 maj 2011

Svenska kyrkan

Kollade igenom min deklaration idag, en dubbelkoll bara, deklarerat gjorde jag för längesen. Hur som, det var en uppgift som inte stämde. Kollade på förra årets deklaration, stämde inte.. Nu har jag kollat mina deklarationspapper från 2006 och framåt.. Jag inte betalat kyrkans avgifter... ?

Jag har helt enkelt blivit utesluten från Svenska kyrkan!

Jag vet att jag har varit med då jag är både döpt och konfirmerad.
Så klagar de på att medlemmarna blir färre!?

Ännu konstigare är det att den finns en till person i min familj som också försvunnit ur kyrkan.

Om jag kommer att ansöka om medlemskap igen? Knappast! Ni kanske kommer ihåg vad jag skrev om vad jag tycker om Svenska kyrkan i höstas. Här är en länk till det inlägget
Men det är klart, alla kan förändras..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar