torsdag 19 maj 2011

Nu får det räcka!!

Det verkar vara trasiga veckan, nu väntar jag bara på att varmvattenberedaren ska explodera eller nått..

Först luftavfuktaren, sen elen, nu kylskåpet.. En kyl/frys vi köpte när vi flyttade hit, för mindre än tre år sen, har slutat fungera, fy attan vad arg jag blir!
Idag har det gått många timmar och mycket frustration åt att ringa runt till säljare, leverantör, serviceföretag och försäkringsbolag. Elgiganten sa i morse att jag har reklamationsrätt i tre år, bra tänkte jag.. Pratade sen med serviceföretaget, de berättade att reklamationsrätter är värdelösa, det är svårt att bevisa att skadan är från fabrik.. Ja och sen, hur ofta händer det att ett fabrikationsfel på ett kylskåp uppkommer efter nästan tre års användning?..

Fjärde gången jag pratade med Elgiganten vart jag elak, det är lätt hänt. Irritationen växer för varje värdelöst samtal, långa samtal utan resultat..

Jag blir ypperligt förbannad när saker går sönder, jag hatar trasiga saker!!

Jaja, det är som det är, bara att betala självrisken på 3 tusen till försäkringsbolaget, få kylen fixad och hoppas den håller i nått år till.. Jag kommer aldrig mer att köpa vitvaror av märket Gorenje igen. Gorenje är skräp!

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar