söndag 8 maj 2011

Dagen i bilder...

Jag kan inte påstå att det gått undan, däremot blev det väldigt bra!
Såhär såg det ut i morse..

.. Sen började vi riva ner den dåliga hängrännan.. 

Alec donar..

Idag blev jag riktigt förvånad, när jag stod på taket och tittade ut mot nordost ungefär, så ser jag något jag inte trodde fanns där, har aldrig sett det förut, inte där alltså.. Vi zoomar lite.. 

Titta!! Vindsnurror!! Var kom de ifrån?




Jag skruvar upp rännkrokar..
Alec skruvar också rännkrokar...

Farbror Kenneth, titta nu, jag kan stå på taket UTAN att trilla ner! Taadaa!
Tratten kommer på plats..

 
Segelflygplan som hittade en termikblåsa ovanför vårt hus. Tjabo var övertygad om att det var en rovfågel, de rör sig ju lite lika... 

.. Han var ju så klart med ute, men då vi inte hade full uppsikt fick han sitta i buren, mycket katter här.. Hur som, han har varit ute mest hela dagen och hört en massa olika ljud, han har idag lärt sig Ett nytt. Vi har nu en fågel som låter som en skruvdragare. Kan ni gissa hur han lärde sig? Alexander tyckte ju det var roligt.. 

Ett test när vi var nästan klara, vattnet rann precis dit det skulle och tog ingen paus på vägen. Det gick bra det där alltså.. 

Så, jag har spenderat nästan hela dagen på taket. från 9 i morse till tjugo i sex. Med lite matpauser emellan då.. Då har vi bara andra sidan av huset kvar, pust.. Men den sidan lär ju gå lite snabbare nu när vi vet hur vi ska göra. På nio timmar idag hann vi med halva huset plus garaget. Får fortsätta nästa helg..

Hann även med ett bänkpass nu ikväll, jag är ordentligt trött nu!

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar