söndag 22 maj 2011

Fiskesöndag..

Det blev en skön söndag idag, en vilosöndag helt utan jobb, inget rustande på huset alltså.

Jag sov läänge i morse, när jag vaknat till liv for jag ner till mor och far, drack kaffe och sen åkte jag och pappa in till ETC i Sandviken för ett träningspass, ett pass som var helt ruttet, hade inge tryck i kroppen kändes det som. Åkte hem till byn igen, lite mera kaffe och lite smörgåsar och sen placerade jag mig under stången i garaget och gjorde det absolut bästa bänkpasset på länge. Pers i RAW bänk, kändes otroligt skönt.

Vid halv fyra åkte jag och Alec till Sarvtjärn för skönt söndagsfiske, inte ett vak såg jag, stendött i tjärn. Det enda jag såg som rörde sig var en snok, lite roligt, jag har aldrig sett en orm simma. Den där snoken simmade fram och tillbaka över tjärn fyra gånger, ja för jag antar att det var samma snok..

Ingen fisk och efter några timmar åkte vi till Gästrike-Hammarby för att fiska abborre istället, på första kastet fick jag upp en ful liten mört.. Några kast senare högg det ordentligt och upp kom en riktigt stor abborre.

Här är lite bilder från idag, riktigt dåliga bilder då jag råkat komma åt en knapp på kameran, bilder utan VR.. synd..

Oooorm

Jag..

Ormen igen

Simmande orm

Slända.. Jag tror bestämt att jag tycker dessa djur är äckligare än ormar.. Ormar är ju faktiskt ganska oäckliga.. 

Alec är inte heller äcklig.. 

Världens finaste termos!!

Här är abborren jag drog upp i hammarby.. Alec plockar av den från kroken.. 

Fina fisken.. 

Här kom en till bild på ormen, den luktar på draget.. 

Ja det var min dag, nu ska jag ner i tvättstugan en stund och sen kvällsmackor och sängdags..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar