måndag 30 maj 2011

Härligt!

Ja så är det, det allra mesta känns bara för härligt! Allt i allmänhet, men just denna vecka i synnerhet.. Det är kortvecka och jag har tagit ledigt på fredag, fem hela dagar ledigt på raken, som jag har längtat!
De enda och få planerna jag har för min gigantiska ledighet är att träna och tillbringa en dag eller två i Orsa, på Tallhed där vi har klubbhelg med Dalmåsarna.. Det blir en flyghelg och jag ska lära mig att packa nödskärm bland annat.. Jag måste börja planera in nästa kurs snart, sommaren flyger förbi annars och så står jag kvar där med tummen i..... på marken.. Det får bara inte hända.. Tummen ur och upp i luften ska jag!

Hur som, måndag och det bästa med denna måndag är att jag är pigg, äntligen lite energi, kanske tack vare allt regn..
Jobbat 8 timmar, besiktigat Alec Passaten u.a., dammsugit huset och målat brädor.. Visat upp Tjabo för nyfikna grannar och cyklat på min nyinköpta MTB.. Ja det blev en sån.. Klart man ska ha en cykel som går att cykla i skogen med, för det är i skogen man ska vara..

Tjabo ja, han var med mig ute och målade, han tjoade och stimmade så det hördes lång väg. När jag målat färdigt hämtade jag kameran och satte mig i en stol på gräsmattan och tittade efter rödstjärtarna medan Tjabo fortsatte med sitt tjoande, efter en liten stund kom några grannar ut på vägen, och några till, de undrade vad det var för konstigt djur jag hade fått span i  kameran, när de såg Tjabo förstod de ju.. Det är lite roligt att se hur galet glad han blir då det står en ring med folk runtomkring honom och tittar och visslar och pratar.. Han Älskart! Clownen min..

Oj vad text det blev, inga bilder har jag heller, har inte fotat något kul på flera dagar.. Mycket text från en Lisa med massor av energi, trots att jag höll på att dö på cykeln då jag trampade hem från mor och far, det blev en kvällskaffe och ett avsnitt Simpsons där. Det är uppförsbacke hela vägen hem.. Jag mår fortfarande lite illa.. ;)







Nej men, sluttjattrat..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar