söndag 15 maj 2011

Gästrikeleden dag 4

Så har vi avverkat några kilometer till på Gästrikeleden, nu börjar vi komma in i skogen, det blev svårt med bilvägar till "målet" idag.

Hur som, start i Bodås och 7.9 kilometer senare var vi i skogen, skogen hade inget namn men det låg mellan Persbo och Stillbo. Precis vid sjön Stillaren.

Som sagt, 7.9 km, 1 timme och 40 minuter, några fotopauser inräknat. I Pappas Blogg dyker det upp mer utförlig information såsom kartor och hastigheter, jag försökte fixa en karta på Eniro men idag ville inte Enrio samarbeta så det blev ingen.









Framme i Skommarhyttan



Dessa skrämde mig, men jag skrämde dem först!


Ett litet vattenfall

Gul fågel på toppen av koskitshögen, så vackert..


Det här är en riktig gaphals! Jag hörde den långt långt innan jag såg den, den hördes i flera kilometer.. 





Lite trött brygga.. 

Informationsbladet om Gästrikeleden som man kan hämta på turistbyrån har märkt ut vissa platser som "sevärdheter" av de punkter jag passerade idag var Skommarhyttan en punkt, det där vattenfallet och ruinen.. En annan punkt var ett stort gammalt träd, jag brydde mig inte om att lägga ut en bild på den.. Storlinden, 200 år gammalt.. Japp, ett stort träd, inte speciellt sevärt... Faktiskt..

Hur som, trevlig promenad i uppehållsväder..

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar