tisdag 3 maj 2011

Ölen är kall..

Varit på jobbet i nio timmar, körde ett marklyftpass, hem och fixade matlådor, skickade mail till en kille som ska sälja en skärm som jag vill ha, sov en halvtimme och sen for jag iväg på bäverjakt, jakt med kameran alltså, ingen bössa. Idag vet jag faktiskt inte hur jag hann med det där, men det blev gjort. Var hemma igen strax efter nio.

Hittande ingen bäver trots att jag satt där tålmodigt och väntade och väntade.
På väg hem igen såg jag tre älgar vid sidan av vägen, inne på ett kalhygge.. Därav rubriken.. Det var såhär, jag testade olika vitbalanser i kameran för att se vilken jag bör använda för att få en fin solnedgång.



Sen ställde jag aldrig tillbaka vitbalansen


Därmed blev älgen blå. 

Kom på mitt misstag.. 



Antingen kan bävrar klättra i träd eller så har vattnet legat högt här under våren...


Ännu ett Halofenomen. Iskristaller ligger horisontellt i luften och solens strålar belyser dem underifrån. Detta kallas för vertikalpelare.

Nu väntar jag på att Alec ska komma hem från älven..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar