onsdag 25 maj 2011

En fågel med hormonproblem..

Tjabo, den söta lilla Tjabon har fått fel i hjärnan...

I snart två veckor har han inte gjort annat än att skrika, han skriker och bits.. Nu pratar jag inte om bitande som i markeringar utan nu är det bett som leder till blodiga sår, svullnad och blåmärken. Han har blivit galen.

Jag har i många dagar anklagat mig själv, det känns som ett misslyckande att fågeln är bitelak. I normala fall hade det varit det, men efter många timmars läsning har jag nu lärt mig att det beror på något annat.

Min söta lilla Tjabo är könsmogen nu, det är vår och han kan inte tygla sitt humör, han har hormonproblem. Han är mer oberäknelig än en tonårstjej..

Jag håller alla två tummar jag har för att det här går över snart, och att jag lyckas undvika fler hugg.. Monsterkråka!

Svårt att tro va, han som är så söt och snäll... 

2 kommentarer:

  1. Hej biff!

    Såg att du bytt klubb. Vad händer i BAK? Karro har ju också lämnat. Blir nyfiken...

    /Magnus (Linkan)

    SvaraRadera
  2. Hej Magnus!

    Ja jag bytte vid årsskiftet. Anledningarna är flera, ett av dem är att jag aldrig tränar i Borlänge längre.
    Vad Karro beträffar så har hon flyttat till Örebro och det var väl ganska naturligt att byta till den klubben.

    Vad som händer med BAK i övrigt vet jag inte, har inte haft någon kontakt med någon därifrån sen Jens slutade.

    Allt bra med dig?

    /Lisa

    SvaraRadera