tisdag 28 april 2009

Fladdermusholk

En kväll för några dagar sen när jag låg i soffan och tittade på tv såg jag nå knepigt utanför.. fort flög den, och mörkt var det.. sen slog det mig att det var ju en fladdermus.. glad vart jag! En enda fladdermus kan äta upp till 5000 mygg per dygn! Vilken lycka!

Farbror sa att jag skulle bygga en holk åt dem.. så jag googlade lite och hittade en ritning.. såå.. så fort jag blir lite piggare ska det sågas och snickras ihop ett gäng.. ser ut som en vanlig fågelholk men utan hål.. för öppningen sitter under..

fantastiskt vad dingt det kommer att se ut.. fågelholkar utan öppning... Sen ska jag hoppas att de avlar av sig ordentligt! Det kan gärna få svärma fladdermöss här.. de är ju bara vakna på natten.. sover på dagen.. bra djur! Fula är de.. men bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar