söndag 5 april 2009

Tillökning...

Helt otroligt vilket flyt..

Fick ett samtal som vände uppochner på kvällen, en tjej som bor lite längre ner på gatan.. En papegoja hade flygit in i hennes fönster och efter att ha googlat på "papegoja Storvik" kom min blogg upp.. och letade rätt på mitt nummer och ringde, frågade om det var min.. men inte min heller, Tjabo flyger inte bort...

Sa att jag skulle komma... tog Tjabo på axeln och en lite bur i handen och åkte ner och tittade.. en till Morhuvad Papagoja, en liten tjej satt det där på gardinstången.. Hon frågade då om jag kunde ta hand om det där.. Polisen hade sagt åt henne att släppa ut den,, jävla nötter!!

Jaa, Tjabo blev överlycklig iallafall.. tyckte det var jättespännande... Naiv som han är, tror att hela världen är snälla.... spelar ingen roll om någon annan goja fräser åt honom, han är lika glad ändå..

Rinde just till uppfödaren och frågade om han kände till någon i trakterna som hade en morhuvad, men han visste inte.. sa att han hade sålt en tjej hitåt för några år sen men hade inget namn... Ska lägga ut lite annoner och så så får vi väl se om det ger någon.. annars blir hon ju kvar.. vad annat ska man göra? kan ju inte bara lämna iväg stackarn...

Annars idag då.. Har varit ute en snabbis och kännt lite på våren.. med Tjabo på Axeln som vanligt..

Lökarna jag planterade i höstas börjar komma nu.. hoppas på ett helt gäng med påskliljor snart.. :) (Av 70 lökar borde det komma en del)

Förutom det har det blivit tvättande, fönsterputs och ett gymmöte..

Nu är det dags för sängen...

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar