tisdag 28 april 2009

Stopp i kön..

Vilken dag! Vilken start på veckan, sämsta möjliga tävlingsvecka.. tusan bananer!

Vaknade då i måndags morse och hade tokont i halsen.. tänkte väl att det är min årliga halsfluss.. varje år, samma tid, samma symptom och samma behandling..

Jag höll mig kvar på jobbet till elva, sen åkte jag hem.. mådde sämre under dagen.. vaknade i morse, sämre ändå.. ringde hälscentralen "Vi ringer upp dig omkring......två i..... eftermiddag" tack för den telefonsvararen... fiiint..

Hur som, de ringde klockan två, fick en tid en timme senare.. de tog en massa prover, som de gör varje år.. och alla år skriver de ut antibiotika.. men inte i år.. för de hittar ju aldrig någonting, så de tog flera prover.. Ja, för det är tydligen så, att det är inte halsfluss, det ser ut som halsfluss, de känns som det men det är inte halsfluss, det är allergi.. fint.. proverna visade på feber... halsproverna gav inte utslag på varken bakterier eller virus..

Jo, men jag fick medicin utskrivet för svullnaden.. så, åkte till apoteket, satt där en halvtimme och väntade på att receptet skulle dyka upp i deras dator.. sen åkte jag en sväng, kollade runt på byn... försökte få lite inspiration till husfärg.. mjaa.. åkte tillbaka.. väntade i 45 minuter.. ingenting. de ringde och kollade vad som hade hänt, och det där receptet var skrivet och skickat men satt fast i kön.. i KÖN? fint datasystem.. fantastiskt! Apoteket stängde och jag åkte hem.. så, nu är jag hemma igen, utan medicin.. lika ont i halsen.. trist! riktigt trist.. det är tur det finns glass...

Jag som klarat mig så fantastiskt bra med pollena ända till nu.. men nu har kroppen sagt ifrån tydligen.. och jag blir hemma i sängen i några dagar.. hoppas jag hinner piggna till till i helgen iallafall.. får la se då..

Nej men.. ja.. det var det det.. nu blire tv resten av kvällen.. jag är trött..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar