lördag 17 maj 2008

Bänkpresstävlingen..

Ja, då är jag hemkommen från Serietävling nummer 2 för i år..

Vägde in i morse strax efter klockan tio, vikten var 65 kg blankt.

Tävlingsstart 12,00. Ingångsvikten sattes på tangerat personligt rekord, dvs 95 kg.. Nervägen var knölig och så även vägen upp. Fick underkänt för snedpress.

Andra lyftet var jag inte överens med Coach om, han sa att jag skulle ha omförsök på 95 kg, jag ville gå högre. 97.5 kg blev nästa vikt.. Kändes bra på väg ner, kändes även bra i början av pressen, men sen tog det tvärstopp. Underkänt...

Tredje lyftet gick jag på omförsök på 97.5.. Det blev godkänt och jag satte därmed nytt personligt rekord.


Jossan gjorde jättefina lyft. Gick in på 67.5 kg - godkänt med 3-0.

Andra lyftet blev på 72.5 - godkänt och ett nytt personligt rekord även för Jossan.

Tredje lyftet gick hon på 77.5 kg, var lite för tung denna gång men snart så! Snart tar hon det med! Bra jobbat tjejen!


Teamcoach kvalade till SM. Tyvärr var väl formen inte den bästa för tillfället, vilket inte är så konstigt. Så 250 kg gick inte denna gång. Men 220 kg var lätt som en plätt. Sm nästa!


Efter att jag själv tävlat klart bytte jag om till domarutstyrsel och satte mig för att döma. Jag blev nog känd som den elaka domaren som bara gav röda lampor. Men ska man gå efter reglerna så ska man! Rumplyft är inte okej.. ;)

Dagen blev lång och jag är nu jättetrött.

Vägen hem var inte den bästa heller. Attan vad det snöar här! Blommorna på balkongen är redan förstörda.. bara å köpa nya.. Så typiskt när man lagt ner flera månader på att dra upp dem i växthus.. Från frö till planta.. Så tvärdör dem.. grr!

Nu, En massa godis och den härliga lördagsdrickan.. Läsk.. :) Fanta.. underbart!

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar