söndag 18 maj 2008

Passiflora caerulea

Jag är lite bakom flötet idag. Fick för mig att det var mors dag idag när jag stog och skulle köpa en blomma till morfar som fyller år idag..

Sen när jag satte mig i bilen kom jag på att det ju är mors dag nästa helg.. (?) sista söndagen i  maj, är det inte så? hmm..

Jo, å jag hade ju som köpt på mig lite blommor, orkideer och två stycken Passiflora caerulea, tänkte ge en till "svärmor" och en till morfar. Men nu när jag kom hem kände jag att jag verkligen ville behålla en av dem.. de var ju bara såå mysiga!

Så, nu har jag suttit å googlat en massa för att få en hint om hur det ska skötas, jag hittar inget vettigt alls..

vore roligt att sätta den i en jättekruka och låta den slingra sig mot en spalje av nå slag, men jag vet inte om den kan stå en bit in i rummet..

Är det någon som har koll på det? behöver ju lite hjälp här.. :)

Trevligt var det i Stjärnsund iallafall.. Tacos blev det.. gott! Stannade dock inte så länge, vart sååå trött.. Ja så nu är jag hemma igen..

tomtugg.. Jag ville egentligen bara veta om det är nån som vet nå om de här Passiflora caerulea.. ?

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar