onsdag 28 maj 2008

En tanke om gardiner...

Jag har tänkt en del på det här med gardiner...

Det är ju fint med stora fönster, och man vill ju ofta ha mycket ljusinsläpp i ett rum.. Varför i hela friden sätter man gardiner som då täcker stora delar av fönstret?? Det är ju helt bakvänt!

Gardiner är ju bra om fönstrena är fula, som i en vanlig lägenhet.. Men måste de promt täcka halva fönstret för det? Räcker det inte med att man sätter gardinen så att den täcker det lilla fula som den kan.. .. hmm..

Sen om man bor i ett fint gammalt hus med fina fönster anser ju jag att det är mycket finare att vara utan gardiner över huvudtaget..

nej, nu ska jag flytta ut mina gardiner från fönstret.. sen fortsätta med det jag egentligen skulle ägna min hjärna åt.. dvs plugga..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar