fredag 16 maj 2008

Genom byn på en gräsklippare..

Ja, det blir inte alltid som man tänk sig..

Var till Hofors en sväng för att titta hur det går för grabbarna i garaget.. De var precis i full gång med att byta batteri i rodden.. Å för att göra det måste tydligen bakaxeln bort... Gräsligt dumt sätt att byta batteri på tycker jag..

Jo, sen när jag ändå satt i bilen tänkte jag fara ner till mor och far för att lämna lite pengar och dricka lite kaffe.. Såg att pappas bil stod vid maskinservic/traktorcentralen.. Så, svängde in..

Han skulle försöka få på hans nya gräsklippare på släpvagnen.. Men sken upp lite när jag kom... Sa, helt kyligt "kör hem den här du Lisa"..

Öh? VA? Jag? Nu? varför då?? tyckte väl jag då..

Men.. Har man åkt moped till Jämtland kan man väl köra en gräsklippare genom lilla Storvik också..

Ja, så sen ägnade jag kommande stund åt att puttra fram i regnet.... Det hade gått fortare att promenera...

In hos mamma, knyckte lite pannkakor, fick skjuts ner och hämta min bil.. Å här sitter jag nu, genomfrusen och väntar på att kaffet ska bli klart...

Man ska inte åka gräsklippare i flera kilometer i regn om man bara har en t-shirt och en mycket tunn jacka över när det är fem plusgrader ute!

Nu ska jag försöka ladda lite inför morgondagen..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar