fredag 20 juni 2008

Bästa dagen i bilder..

En jättebra dag har det varit! mycket skratt och mycket tok..

I morse var ju jag å Tjabo ute och cyklade..

Sen när Alec vaknade efter sitt nattskift stack vi iväg för att fiska..

Först ut till Hammarby, men där var det så dåligt med vatten.. Träffade en mycket söt Andfamilj bestående av mamma och tre små barn, sen gjorde mamman nått skittarvligt mot ungarna. Hon hoppade upp och lämnade kvar ungarna under dammluckorna... Ja, sen satt hon där ovanför på stocken och skrek åt dem..

Vi tyckte lite synd om ungarna så Alec gick å drog på sig stövlar för att kunna gå ner å hjälpa till..

Mamman på stocken..

Hjälpen Alec..

En av de galet söta ungarna..

Sen for vi iväg till ett ställe jag inte tänker avslöja... En Tjärn ute i skogen... i skogen långt utanför Storvik...

Vi åkte dit för att dra upp en öring eller två.. Det slutade i Nio (9!) öringar på mindre en tre timmar.. skitroligt! Jag har aldrig dragit upp en ädelfisk förr..

Alex med öring på kroken..

Jag med en galen fisk i hand.. Fasiken vad den sprattlade!

Min öring, uppdragen med ett drag som verkligen funkar skitbra (19:- på ÖB, det billigaste draget i lådan. haha)

Vi hade korv å grejer med för vi tänkte grilla, men det var så roligt att fiska att vi inte riktigt hann med den biten..

När klockan blev sju begav vi oss hemåt, eller, vi åkte till dalarna.. vi äter inte fisk men mormor älskar det, och jag hade lovat henne nästa öring.. hon fick nio stycker och tjöt av lycka när vi instormade på deras midsommarfest/middag.. Ja, så vi fick mat å grejer och alla var nöjda och glada.. haha..

Ja, det var den dagen.. dagen i morgon blir ännu bättre, för ingenting slår midsommardagen!

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar