torsdag 19 juni 2008

Bröst, axlar, triceps..

Vilket jäkla roligt pass det blev idag.. trots en skitdålig start!

Det var sista gången jag kör bänkpress i Storvik, tänker aldrig mer köra bänkpress på den bänken! Den är så värdelös! Ja, jag är allvarlig, det är ett hemmabygga frn 80-talet, inge fel i det, men den är bara såå fel! Själva bänken är för bred, jag kan inte koppla in ryggen överhuvudtaget, den är mjuk, den är låg, den är ostadig, den är hal, och dessutom är den för smal mellan klykorna att man måste bänka med en OL-stång! GRR!!

Ja, jag hann värma lite i bänken innan jag gav upp iallafall..

Sen övergick jag till snedbänken, den däremot är riktigt skön, och med rätt stång.. Persade, roligt, även det är en övning jag inte har kört länge.. mitt tidigare pers var några reps på 40 kg.. idag gjorde jag några reps på 45.. (var även upp på 50 men gjorde bara en etta, den andra gick inte alls, högerarmen vek sig.. )

Mja, sen blev det hantelpress och efter det körde vi (hade träningssällskap idag) ut det sista i cablecrossen.

Därefter var det axlar, började med militärpress, gick inte alls.. helt slut i axlarna efter snedbänken. Körde några set och övergick ganska snabbt till att köra sittande hantelpress.. Det gick bättre.

Axlarna var redan slutkörda och det blev bara två övningar där.

För att avsluta passet blev det två tricepsövningar.

Ett riktigt skönt pass.

Nu ska jag äntligen få lägga mig på soffan.. :)

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar