fredag 20 juni 2008

En gående cirkus...

Så kände jag mig nu på förmiddagen.. Skulle ju fixa min cykel, och inte har jag nå dragkrok på bilen så jag fick snäll gå iväg med cykeln..

Å eftersom Alec jobbat natt och ligger och sover  fick Tjabo följa med mig.. Så, Med Tjabo på axeln och cykeln bredvid knallade jag de två kilometrarna ner till mor och far...

När någon kommer gående med en papegoja på axlen blir det visst ett jäkla liv.. Mammor som skrek åt sina barn att komma och titta.. ungar som ställer tusen frågor på bråkdelen av en sekund.. haha.. Roligt för barna, mindre roligt för Tjabo, han blev livrädd och flaxade iväg.. Mja.. han kommer ju inte längre än högst två meter bort om han flyger ifrån min axel, men ändå..

Nej till mor och far kom vi och jag tror att Tjabo tyckte det var lite spännande...

käka frukost och fixa cykeln och sen cyklade vi hem.. det gick ju hur bra som helst.. Men det blåste mycket, så tjabo satt på huvudet och höll fast sig i mitt hår.. hmm.. skönt..

Aja, hoppas någon blev road iallafall.. Jag är glad för jag har en cykel som fungerar.. :)

 Oj, just tusan, det är ju midsommarafton, hm, det hade jag lyckats förtränga.. Men det är väl lite så här, det är midsommardagen allt händer.. :)

Tomtugg..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar