fredag 20 juni 2008

Det är skillnad!

Jag har precis kommit på att det är en stor skillad på helger när man går i skolan jämfört med när man arbetar!

Aldrig har en helg känts avkopplande. Varje helg har jag massor att göra, plugga, träna, tvätta, städa.. Ja, allt. Men det som gör att jag inte riktigt kan slappna av är att jag hela tiden tänker på skolan när jag pluggar. Hela tiden finns det tankar på skolan i huvudet.. på alla uppgifter som ska in, deadlines, tentor..

Nu när jag arbetar kan jag helt släppa allt under helgen, för jag vet att på måndag börjar jag igen, och jag behöver inte vara klar med någonting inför måndag morgon..

Det är faktiskt underbart! Att kunna koppla av!

Just ikväll ligger jag på soffan och tittar på film.. klockan tickar iväg... men det är helg, det gör ingenting.. sköööönt!

I morgon bitti ska jag fixa min cykel.. det är det enda jag behöver göra i morgon, å sen äre bara å ägna tankarna åt midsommarfirande med nära och kära..

helgen blir underbar!

Lalala..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar