lördag 25 oktober 2008

Äckelpäckelsnusk!

Med huset som vi köpt fick vi en hel hög med husdjur med på köpet.. Husdjur i form av enorma, gigantiska superspindlar..

Jaja, tänkte jag, bara de håller sig i källaren är det lugnt, det är väl vanliga husspindlar..

Så, nu på kvällen var det en som hade hittat upp i badrummet på övervåningen, sprang iväg och hämtade radarn, spruta lite och satt mig och tittade på äckeldjuret. Den fick spasmer, nervryckningar, den bara fladdrade omkring där på golvet.. bläääöööörk! Så, sen knäppte jag ett kort på den för jag tänkte se om jag hittade någon likadan på internet så jag kunde se vad det var.. men, si det gjorde jag inte.. ingenstans, och den ser absolut inte ut som en husspindel. Så, nu har jag skickat ett mail till Jourhavande biolog på naturhistoriska riksmuseet... Ja, vill man veta är det ju bara att fråga någon som faktiskt vet..

Tror inte jag kommer att sova innan jag vet.. hualigen!

Är ju som inte rädd för spindlar, men tycker det är obehagligt med alla sorters kryp, speciellt när de är inomhus, i mitt hus.. Radarn och jag är kompisar nu..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar