måndag 13 oktober 2008

Vi har haft ett snack..

Ett allvarligt snack hade jag och Alec igår.. mycket allvarligt..

Ja, så allvarligt det kan bli mellan oss.. haha... om mat.. Jag har som tappat lusten att både äta och laga mat.. det blev så efter att jag upptäckte att jag är allergisk mot fisk.. Vart som inte så roligt då.. Men äter gör jag ju ändå, det är ju ett måste..  proteinet får jag numera  i mig genom att äta kvarg, kvarg i massor..

Ja för, om man inte kan äta fisk, och inte tycker om kyckling.. ja vad gör man.. riktigt tråkigt faktiskt..

Idag lagade Alec mat.. fantastiskt! Köttsoppa, så gott! Jag har aldrig ätit en så god köttsoppa.. kanske kan det bero på att jag bara ätit soppa i skolan.. ja, förutom mammas supergoda linssoppa då..

Det är då ett dilemma det här med mat, bara tidskrävande.. önskar jag vore en sån som älskar mat, både att laga och att äta. Men, faktum är att jag äter bara för att jag måste, inte för att det är gott.. (undantag finns)

Ja men si där.. ett helt inlägg om mat..

Nu snart "i ditt ansikte".. Har längtat hela dagen!

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar