torsdag 29 oktober 2009

Österbybruk

Jaa, vad säger man.. Österbybruk är iallafall den finaste by jag sett på länge.. Kom dit en bra stund innan pappa kom, Enrio tyckte det skulle ta 1 timme och 50 minuter att ta sig dit, men det tog faktiskt bara strax över en timme.. Hur som, jag åkte runt och tittade lite, oerhört vacker by!

Sen då, letade på Folkets hus, där i källaren ligger gymet, bytte om i damernas omklädningsrum, där saknades lampor, toaletten hade ingen belysing och toasitsen satt helt löst.. Ut i gymet och började värma i bänken.. Vad skönt att få köra på en ER-bänk, äntligen! :) På med tröjan och satte den.. Sen hände en grej som inte kändes så bra, vi slängde på "min" vikt, den jag har kört på nu i några månader.. samma vikt.. men det kändes helt galet, förstod inte vad det var för fel, det var tungt och konstigt... funderade ett tag, surnade till, körde igen.. samma sak, ingen fart lyftet alls, bara segt och tungt.. Slängde ett öga på stången, funderade, räknade och konstaterade att det ju var felklovat.. jag sa "en tia till" och pappa slängde på en tia till- på varje sida.. Jag menade en total tia men så blev det inte.. Jaa, så nu vet jag iallafall hur 130 kg känns, och det var inte så skrämmande.. ;) 

Torsdag idag, snart helg, galet skönt! :) Idag ska jag ha vilodag från gymet.. i morgon slutar jag tidigare på jobbet.. ska då passa på att plugga.. Deadline snart ju.. 

Nej men, sätta fart och göra mig i ordning inför ännu en arbetsdag.. 

Återkommer.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar