fredag 30 oktober 2009

Rasist?

En kund satt i fikarummet idag, han berättade att förut när han var ute på ett jobb så hade han en svensk flagga på sig, (jag tror det var en sån, en flagga, på mössan eller nått), efter ett tag blev han tillsagd att han var tvungen att ta av sig den, för, de sa att han var rasist.. Det som är så oerhört lustigt med detta är att han heter Tarmo och är Finne.. En finne med en svensk flagga blir kallad rasist.. roligt..

Jaa.. Slutade tidigt idag, stängde klockan två.. Har varit en knepig dag på jobbet.. En panna som blivit avsläppt på vägen.. massa krångel.. men det ordnade sig tillslut..

Väl hemma har jag hunnit med att måla det finfina lila runda bordet jag fick av mormor och morfar, det blir svart.. Så har jag sågat till brädor och slipat och målat dem vita, ska göra hyllor och sätta över köksbordet med Teburkar på.. fint..

Nu vart det svårt att skriva, Tjabo hänger i mungipan på mig och vill pussas, dingkråka.. Snart träning, mage och rygg.. skojigt!

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar