fredag 9 oktober 2009

SkräpTelia!

Något som jag kan bli väldigt trött på är när saker och ting inte fungerar.. Telia har krånglar i flera dagar, måste vara någon katastrof som hänt eftersom de inte kunnet åtgärda felet på runt fyra dar.. Och det är inte bara fasta nätet som krånglar, det är det mobila med.. Jag blir så trött! Våran växel slutade fungera idag på jobbet, den har vi i Östersund. Ringde Alec på lunchen från min mobil, det lät som att han hade hela telefon i munnen, går in på telias hemsida för att kolla driftstörningar, en internet fungerar så dåligt att jag inte ens får upp förstasidan.. TVn la av..

Ja, visst är det så att man har vettigare saker att göra än att vara uppkopplad och anträffbar på mobilen.. eller för den delen titta på tv.. Men jag betalar för de där tjänsterna.. Och dessutom, jag har Telia på allt, just för att man ska kunna förvänta sig att det fungerar... Det gör det inte...

Det spelar egentligen ingen roll vad det är som inte fungerar, jag blir lika trött på allt som krånglar.. Varför säljer man saker som inte fungerar?

På tal om det, jag var ju in på IKEA idag, köpte 5 meter orange tyg och gick sen till mattavdelningen.. Mattan jag har tittat på och nu skulle köpa fanns inte.. frågade en i personalen och fick höra att de inte fick sälja dem för att de klarade inte kvalitetskontrollen.. Tänka sig.. där stoppar man försäljningen av en matta för 79:- för att det inte är bra kvalité.. fantastiskt..

Det här inlägger låter lite bittert.. det är det egentligen inte. Det är bara jag som sitter här och är lite trött på att Telia inte klarar av att fixa sina grejer när de går sönder.. Jag har alltid sagt att Telia är sååå bra, och krånglar nått så fixar de det på direkten.. det är seeeervis... jojo.. Jag ångrar alla mina uttalanden jag gjort.. faktiskt..

Jag var med om en rolig sak när jag var ner till mamma och lånade sytråd idag.. har en bild på mobilen, ska ladda in den här snart..

Jomen..

Ingen TV, bra på sätt och vis, för då blir det tidigt i säng ikväll. :)

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar