söndag 14 november 2010

En dag till..

Så har jag spenderat ytterligare en dag i soffan, börjar kunna det här nu, börjar bli ordentligt less på att ligga här.. Mår betydligt bättre idag iallafall, känns skönt! Jag är så uttråkad så jag verkligen längtar till jobbet..

I morse hade jag ett sånt träningssug att jag var sekunden ifrån att klättra upp för väggen..

Vilken seg förkylning, jag blir galen! hmm..Galnare..

Tjabo har iallafall (ijallifall) hållt mig sällskap mest hela dagen, igår sov han mest, idag tog han igen allt han missade att säga och göra i går.. Det funkar så med en Tjabo, han är lite opålitligt.. Han kan ha flera deppdagar då han bara sover och vill vara ifred, andra dagar springer han efter mig i huset och ska vara med precis hela tiden. Idag har han suttit här på soffryggen och bara tokat hela dan..  Så här har det sett ut..

Putsa rumpa..

Toka..

"vacker tass" - typ, nej han kan inga trix..

Tigga efter nackkli..

Jobbigt att klia ögonen med såna klor.. Det ser illa ut när han petar näsan, ja han gör det, han petar näsan med de där klorna..

Taadaaa...

Hum, ja, bita benet, det tricket kan han... när han känner för det...

Till alla ni som inte trodde det, fåglar har tungor.. De har även saliv, Tjabo slickar på folk..

Jag ska stå ut med soffan en dag till, sen kommer jag att kräkas, vill tillbaka till vardagen, på tisdag spelar det ingen roll vad kroppen säger, då är jag frisk!!

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar