onsdag 10 november 2010

Ett kilo stort steg..

De mesta av mina tankar är riktade mot SM nu, jag har inte tävlat på ett helt år, nu är det äntligen dags! Mitt mål är tydligt, jag vet precis vad det är jag ska göra, och jag SKA göra det. Det är ett mål jag haft i flera år, jag har inte haft något delmål egentligen, det är bara det här målet som hägrat.. Det här målet har jag inte heller sett som ett delmål, det innebär att jag inte har något jag strävar efter sen, men så snart SM är över och jag har fixat det, då ska jag fundera över nästa mål.

Det är viktigt att ha ett mål, man måste sträva efter någonting.. Jag strävar alltid efter något, men i olika sammanhang..

Idag fick jag också reda på att från den 1 januari 2011 ändras min viktklass, nu ser de ut 67.5kg, 75kg och 82.5kg, efter nyår blir det 63kg, 72kg, 84kg.. vansinnigt enligt mig, men det är en internationell ändring och det är bara att gilla läget. Jag väger idag strax över 73kg, det är en vikt som jag haft i två år snart, innan jag vägde 73 hade jag en kroppsvikt på 66kg,(bortsett från en dimp till 63 när jag skulle ta studenten, flyttade hemifrån och hade två jobb samtidigt, inte så bra för välbefinnandet;)) där hade jag legat stadigt i fem år, det verkar som att min kropp är väldigt stabil viktmässigt, det spelar inte så stor roll vad jag gör, kroppen strävar efter en vikt. Att försöka ändra på vad kroppen vill är inte helt enkelt, ett kilo hit eller dit är en stor grej. Efter SM ska jag ner lite i vikt. Skitjobbigt tycker jag, det där med att dieta är inte min grej, proteindrinkar smakar orm. Men, det får väl helt enkelt bli mitt lilla delmål efter SM, fram till dess ändrar jag ingenting..

SMSMSMSM, fy jäklar vad jag längtar nu, det ska bli skitkul! Lite stressande att jag fortfarande kraxar som en kråka och snoret rinner... Det löser sig - sa han som sket i vattnet..

Ett annat mål: Bli klar med pilotlicensen..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar