fredag 5 november 2010

När jag var liten..

Nästan hela dagarna sitter jag framför dataskärmen, lägger beställningar, skriver ordrar, letar grejer, skriver offerter osv på dagarna, på kvällarna agerar datorn tidsfördriv. Så har det inte alltid varit.. Jag är ung, men ändå så gammal att jag minns att den första dator vi hade var svartvit.. En svartvit dator av märket Victor, den fungerar än. På Victor kunde man spela harpan och ms-röj..

.. Men i svartvitt givetvis..

Vi var tidiga med färgdata, men mormor och morfar var före.. Fortfarande harpan och ms-röj.. Men sen installerade vi Pacman.. Fantastiska Pacman!

Grymt!

Jag och min bror hade TV-spel. 8.bitars, det fungerar också än idag och enligt mig är det fortfarande världens bästa TV-spel..

..

Min syster har aldrig använt disketter, det fanns inte när hon var liten, det skiljer sex år mellan oss..

Tänk att det var inte längesen man ringde upp internet..

3D var långt borta då.. Fasiken vad jag känner mig gammal nu.. Jag tyckte pappa kändes gammal när han berättade att vissa bönder fortfarande plöjde åkrarna med häst när han var liten..

När jag var liten och mamma skulle ringa till pappa när han jobbade fick hon ringa och höra vilken zon han befann sig i för att sen slå ett nummer för att nå hans mobiltelefon,

Det var inte heller längesen annonsörerna i tidningen skrev "färgTV säljes".. Nu är det självklart, nu skriver de "tjockTV säljes".. Snart kommer det stå "fin 2D TV säljes"..

Jag är bara 23 år..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar