måndag 1 november 2010

Impulsköp..

Jag har haft en urusel dag, inte vart det bättre när jag kom hem från  jobbet först klockan sex och konstaterade att jag inte skulle hinna bänka innan pappa for till Forsmark, suck.. Sånt som händer.

Impulsköpte en kaffebryggare idag, den gör mig glad än så länge, ligger i soffan och väntar på den första koppen nu. Det är så att jag sneglade på nya bryggare på MediaMarkt igår, vi var där för att köpa en massagestol.. Sen såg jag en bryggare på ICA när jag var där för att köpa lunch idag, halva priset, sjukt bra! Har länge bryggt mitt kaffe genom vattenkokaren och sen hällt vattnet i en tratt.. Det blir gott men inte tillräckligt.. :) Nu äre klart...

En Melitta Aroma Excellent

På väg från jobbet stannade jag till hos våra nya grannar, Alec kusin Putte och hans Jessica har köpt hus nedanför oss, ett stenkast ifrån, det flyttar in idag, så roligt! De flyttar lika långt som vi flyttade när vi köpte hus.. några hundra meter, man kan tro Storvik är mindre än vad det är..

Jag är helt slut, har huvudvärk sen mååånga timmar tillbaka.. Jag blev arg idag, mycket arg, adrenalinrus i hela kroppen.. Det är sällan det händer och glad är jag för det, det är oerhört jobbigt att vara arg. Men nu har jag det avklarat, nu kan jag nog inte bli arg igen fören om ett år, det brukar bli i det intervallet faktiskt, och det ska mycket till innan det händer, någon får reta mig länge och mycket innan..

Det här är Tjabo, så här är han, precis så här. En kastrullkråka..

Annars då, jag har kapat kalufsen idag, varit till bästa Salong Emelia a i Sandviken. Emelie är grymt duktigt, så har hon mjuka händer. Det är bra. Tänk jag som vägrade klippa mig förut, vart svettig av bara tanken, nu är jag som stammis hos Emelie..

Nu ska  jag hämta mig knäppa kråka och lägga mig i soffan under filten och bara ligga där..

... Kaffet var gott, bra köp!

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar