måndag 15 november 2010

Pysseldag...

Äntligen har jag kommit ut ur huset och bort från soffan.. Idag har vi haft pysseldag hemma hos mamma, vi skulle göra tomtar, apelsiner med nejlikor i, fågelgodis och palt, vi hann med tomtarna och palten, sen fick vi alla paltkoma och vart trött.. Inte ens fikabrödet efteråt gick åt.. Palt är precis hur fantastiskt gott som helst! Varför äter vi inte det oftare?

Dagens resultat:

Jag, mamma, mormor, moster Lotta, kusin Lollo och Cattis.. Malte gjorde annat..

Gullunge!

Tjabo var givetvis med han också, på buren satt han hela dan, åt, sov och härmade ljudet av den pipande spisen..

Första dagen sen i torsdags som jag varit aktiv, med aktiv menar jag att jag rört på mig, mer än vad man gör när man ligger stilla i soffan.. Jag är helt slut nu, tvärslut.. Kom hem för en stund sen och insåg att jag rivit ur sängkläderna ur sängen och inte hade något rent att lägga i, tvätta-tumla i en väldans fart nu..

Så går det när man låter allt ligga kvar i tvättkorgarna och bara tar det som är invikt i garderoben hela tiden utan att hålla efter, till slut är det tomt och det blir kaos i tvättstugan.. Kanske ganska dumt att ha fem (!!) tvättkorgar.. Fem korgar på två personer.. Vansinne, men skönt för en som inte älskar att vara i tvättstugan :)

Nu ska jag åter igen lägga mig bekvämt i soffan och längta efter nästkommande dag, i morgon kan jag äntligen jobba igen, två dagar borta från jobbet, känns som veckor..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar