söndag 2 januari 2011

Förälskelse

En strålande söndag har jag haft! Sov ut lääänge i morse, klev upp och la mig i soffan igen med en kopp kaffe.. När jag kvicknat till gjorde jag mig i ordning och for iväg på jackjakt, jag är i stort behov av en ny jacka, min gamla är sliten och luktar snöskoter nu..

In till Valbo köpcentrum, in och ut i alla affärer.. Ingenting.. Började om från början och det var tur, för där var den ju, den kalasbraiga kappan, jag blir så glad! En sån där jackförälskelse blev det!

På väg till bilen mötte jag Cattis och Malte, så jag följde med dem in igen.. Handlade lite och sen tog vi en fika. Trevligt! Ut i bilen igen, iväg till jobbet och hämtade lite vvs-material till bror.. Ja och sen hamnade jag i soffan igen.. Som ni kanske förstår så gillar jag soffan, den är som skön..

Kvällen har även den varit lugn och skön, lagat mat och nu tittar jag på film.. Det är så en söndag ska vara.. Bara en sak som fattas och det är träning.. Jag hade helt enkelt inte lust idag.. Jag har träningsvärk, den är smärtsamt skön.. Men den där värken i magen är jobbig.. Faktiskt, jag gillar inte att ha träningsvärk i magen..

Nu fortsätter filmen..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar