onsdag 12 januari 2011

Mamma har rätt!

Sådär ja, äntligen börjar denna sabla förkylning att vända.. Jag har sovit, och sovit och vilat och sovit.. Nu är jag mycket piggare men stel i hela kroppen.. Att sova 12 timmar i sängen och sen kliva upp och förflytta sig till soffan för att sedan ligga där tills man går och lägger sig igen känns.. Buhuu! Mamma säger att man ska sova bort förkylningen, hon har rätt, det har faktiskt gått fort att bli frisk nu.. I morgon tänker jag jobba igen..

Förstår inte att jag kunde sova så länge idag, i korsningen utanför håller de på att flytta snöhögarna.. Det låter och det tar tid.. Tjabo skriker konstant när något låter sådär utanför.. En grävmaskin, en lastbil och en skrikande gaphals till kråka... Och jag sover..

Jag fick en förfrågan om att börja döma tävlingar i styrkelyft igen.. Så, idag ska jag ligga i soffan och plugga igenom regelboken för att vara beredd på att gå om min utbildning.. Om jag nu behöver göra det, vet inte riktigt hur det där fungerar.. Jag hoppas jag kan börja döma utan att gå om utb. Det var ju inte så längesen jag tog min domarlicens..

Aja, frukost nu och sen lite läsning.. Senare ska jag lägga upp tävlingsreglerna här så ni får en liten inblick i vad som gäller när man tävlar i styrkelyft..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar