måndag 24 januari 2011

Motionsträning..

Ja, det här med träningsfria måndagar höll inte länge, men jag ska dock hålla mig borta från gymet..

Jag fick med mig mamma på en promenad, såå skönt att ha sällskap! Joggade ner dit, sen promenerade vi i 45 minuter och jogg hem igen.. Vet ni, motionsträning är oerhört skönt! Jag har ett riktigt må-bra-rus i hela kroppen!! Hoppas på repris nästa måndag, med mamma..

Det tar inte alls lång tid att komma igång med träning, det är precis lika "svårt" för mig som för någon som inte tränar alls att börja med något nytt.. Det svåra är att få bukt på hjärnan, det är den som strular till det jämt, kommer med undanflykter och skjuter på saker.. Det är hjärnan och inte kroppen som är det svåra.. Efter några igenomplågade pass vill kroppen ha mer, hjärnan vill ha mer och det är bara att lyssna på vad kroppen säger och köra på..

Nu har jag pustat ut och ska stoppa i mig lite mat..

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar